tisdag 30 juni 2009

Slitsam dag!

I dag så fick jag en tanke.

Med vilken rätt har vi människor att se ner på andra och nedvärdera sin nästa.

Jag, antar ingen. Man ska alltid låta människor få visa sina färdigheter utan att trycka ner dom innan, med orden "det klarar inte du av".

En sådan händelse idag gjorde att jag, sedan en ganska lång tid tillbaka, idag höjde jag rösten och påtalade "jag är inte helt jävla dum i huvudet". Förlåt min svordom, men det rann bara till i mitt huvud.

Nog om detta. Resten av dagen handlade om "Flextid" eller inte. Vill man uppnå rättvisa i arbetslivet skall alla ha samma förmåner, eller inga på en liten arbetsplats. Men en del har svårt att acceptera detta,
och inse sin egen begränsning, samt att man bör avsluta vissa förhållande, istället för att tjata om flextid, som man tidigare inte fattat innebörden av i det ordet.

Dagens ord:

Gör dig inte domare över andra, innan du erhållit egen kompetens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar