tisdag 16 juni 2009

Mina första tankar!

När man når en viss ålder i livet, och börjar fundera på hur folk egentligen tänker. Exempelvis i yrkeslivet så finns det alltid olika roller som vi har. Där undrar jag ibland varför vissa vuxna har svårt att lyssna och göra det man blir tillsagd. Dessutom varför man på en liten arbetsplats ska hacka på varandra bara för att man fått ett besked, att exempelvis anställningen skall upphöra vid pensionsdagen. Varför skall man då hacka på dom som blir kvar. Detta fenomen har jag aldrig förstått, ibland är det inte underligt att folk blir sjuka på sin arbetsplats och går hem. Det är tid att vi vuxna skärper oss i många situationer, för vi är förebilder för kommande generationer.

Detta var mina första tankar idag, som annars var en lycklig dag för en person som jag åt lunch med. Den person visade känslor över att ha fått ett positivt besked om en förändrad tillvaro till något positivt!
En positiv sak till som hände denna dag, min älskade dotter Jennie, fyllde hela 28 år. Ett stort GRATTIS från din far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar