lördag 27 juni 2009

Ledig helg!

Ja, då har en arbetsvecka gått, utan större incidenter.
Och en ledig helg, med mycket sol och relax.

Det dallrar fortfarande inom mig efter måndagens möte med en person. Att man inte som vuxen kan inse sina begränsningar samt göra ett avslut, som förr eller senare kommer.

Sedan möttes världen av beskedet att "The King of Pop", Michael Jackson hade dött. En stor sorg för många. Han tog faktiskt popmusiken till andra dimensioner. Jag drar mig till minnes en bussresa jag fick äran att köra i slutet av 80-talet när Michael Jackson hade en av sina konserter i Göteborg. Det var mäktigt, lilla jag och drygt 55 000 personer. Vilken stämning och verkligen bra musik. Ibland under showen undrade man hur han gjorde. För plötsligt var han borta från golvet, och nästa stund var han högt upp på en mindre scen. Det kallar jag magi.

Men som alltid så bara väntar man på detta besked, när man vet vilket liv han levde. Det är tragiskt.

Jag var en sväng till centrum av min stad idag, för att bla kolla lite cityliv. Sätter mig vid ett utecafé. för att bara ta en latte och njuta av folklivet. Men som alltid i ett demokratiskt samhälle så störs man av olika företelser, bla olika former av demostrationer. Det är yttrandefrieht i vårat kära land, men ibland borde dessa grupper stanna upp, och tänka till en gång extra. Det är inte bara att stå och gapa och skirka om en massa orättfärdigheter i samhället. Det ska, anser jag, finnas en vettig och hållbar mening där man kan se resultat. Annars stannar ingen upp och lyssnar, eller bryr sig. Så ock jag, blir bara lite irriterad.

Och något mer som är irriterande är dessa telefonförsäljare som aldrig kan ta ett nej, likaså dessa försäljare som står utanför stora köpcentrum, där man utlover gratis saker och det sedan visar sig inte vara gratis. Ett nej, vet inte dessa människor vad det är.

Tack och hej, leverpastej :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar