söndag 28 juni 2009

Lång söndag!

Igår eftermiddag efter mycket vånda, att bestämma mig vad jag skulle göra resten av lördagen. Och en del sms från en bekant i Motala.
Så fixade jag till mig och åkte bussen till Motala, för att där besöka mina vänner från Burundi och deras Independent day fest. det blev många glada kramar och en del öl.

Sedan blir man bara så ledsen och irriterad när man kommer hem runt 01,30 på natten och finner sin cykel stulen vid busshållplatsen. Det var bara att ta en promenad i natten, inget kul att gå ensam så sent.
Jag blev så irriterad så jag slängde cykelnyckeln, vad skulle jag med den till.

Jag har idag funderat över detta och vilket samhälle man lever i, där man inte kan låta bli andras ägodelar. Visserligen ingen ny cykel, men för mig en bra cykel.

Sedan blir irriterad över nya grannars ungar som står nere på gatan och skriker, istället för att gå upp direkt. Det ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan jag säger ifrån om det blir en massa stök om nätterna.

Apropå Michael Jacksons dör, kan inte låta bli att länka till Ytube, och visa hur filippinska fångar hedrar "The King of Pop"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5442107.ab

Nu ska jag låta själen och kroppen vila, för ny arbetsvecka.

Till sist får jag väl ändå ge Er dagens ord:

När viljan är stark, är benen lätta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar