onsdag 17 juni 2009

En lugn eftermiddag!

Ja, då har man ännu en gång varit tvungen att bita ihop, men gränsen närmar sig.
När jag kom hem så fanns ett emalj i lådan, det värmde och veta att man har vänner någonstans där ute. Tack.
Jag ska bara ta det lugnt resten av dagen och njuta av ett fint samtal jag hade med min vän långt borta.
Efter en chatt eller samtal med denna speciella vän gör mig lugn, önskar bara att avståndet inte skulle vara så långt, vi båda skulle njuta av att vara närmare varandra och vissa saker skulle vara enklare. Tack att du finns Mher.

Vad har jag mer då för fundering av vad som händer runt oss.

Ja, midsommar närmare sig och vad det innebär med förberedelser för fest. Men jag är i år lyckligt lottad, jag ska jobba hela helgen, så jag behöver inte tänka på att ordna något speciellt. Sedan följer jobb resten av sommaren, och då blir det mycke tankar, jag lovar.

En fundering jag haft de senaste 6 åren, är varför man som 50 + inte kan få ett nytt jobb. Men där fick jag ett svar i veckan som jag hävdat länge. Enligt en undersökning man nyligen gjort, visar att har man varit långtidsarbetslös och över 50 så blir man bort sållad ganska fort. Man kommer inte ens till intervju. Tänk vad rätt man kan få mot alla tjänstemän på AF. Hurra vad glad jag blev.

Det kommer fler tankar från en skrivkunnig outbildad bondlurk från Småland :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar