onsdag 23 september 2009

Arbete eller arbetslös!

Hej igen
Då har det hänt igen, vadå?

Jo, jag har haft lite tankar om en del saker.

Som ni ser på titeln, så har jag funderat på detta en tid nu. Och anledningen är den att man från mitt fack gav information att det fattades 1 månad för att jag skulle få nya kassa dagar.
Trots att jag jobbar i snitt ca 100 timmar per månad. Men det räcker inte.

Och så har man sedan handläggaren på AF som jagar en att söka jobb, jamen när det inte finns jobb som passar ens utbildning, vad ska man då söka. Bara en fråga.

Sedan har vi ju detta att det finns då pensionärer som fortsätter att jobba trots att man uppnått sin pensionsdag. Det är väl bra att man är frisk och vill bidra med skatt till staten. Men att då i samma stund ta ett jobb för både en ung människa eller en som har minst 10 år kvar till pension, det kan jag aldrig förstå poängen med. Man har kämpat ett helt arbetsliv, och vid flera tillfällen efter 60 sagt att man ska njuta av pensionsdagen. Men vad händer, man fortsätter jobba.
Såg ett inslag i nyheterna en kväll, där de intervjuade en narkosläkare som var 83 år gammal, men hallå. Sedan går det yngre personer inom sjukvården arbetslösa.

Detta var mina tankar vad gäller "arbete kontra arbetslös"

Ha en bra dag.

I dag har jag inte hittat något ledord som passar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar