torsdag 13 augusti 2009

Saknad eller sakna!

Ja, då var det dax igen att delge sina tankar till Er andra som läser dessa tankar.

Ja, vad menar jag med överskriften "Saknad eller sakna". Ja, det kan ju ha olika betydelse för oss alla, det beror på i vilket sammanhang man sätter in orden.

Jag kanske kan vara saknad av någon, som inte träffat mig på länge eller som vill träffa mig, oftare.
Eller detta med att sakna någon eller något. Det är även där olika definitioner på detta.

Själv så vet jag med 100% säkerhet att jag är saknad av en speciell person, som jag också saknar mycket.

Jag själv då saknar ibland mina barn men även kanske en vän, kanske ibland bara att ha och prata med.
Men jag saknar också en lång ledighet långt från all stress där jag får möjligheten att träffa en saknad vän.
Men även att jag har i många år saknat en fast tillvaro med en älskad vän att dela sin vardag med.

Andra saker som jag under den gångna tiden har reflekterat över är detta, att när en hög statlig tjänsteman/kvinna gör bort sig på sin tjänst, så får man en liten spark snett till vänster och får ha kvar sin höga månadslön, men där vi vanliga skulle göra bort sig, får lämna allt och få en inkomst långt under existensminimum ibland. Vadå lika inför lagen. Det är ett ord för mig som inte många kan stava till i övre samhällsskiktet.

Dagens ord som kanske ibland känns lite gammalt, men ändå aktuellt varje gång det sägs:

Behandla din nästa som du själv vill bli behandlad.

Till sist till min vän långt bort på denna planet: I promise too visit you and ask you that questions we talk about today (13/8 2009). Only you know what it is. Mahal kita.

Ni andra som är nyfikna nu, ha en bra dag och ta hand om varandra, jag tycker om Er också :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar